Translate

субота, 22 вересня 2012 р.

Дрібна моторика.


Розвиток дрібної моторики у дітей різних вікових груп.                                                                                                      


          Якщо перед вступом до школи у дитини не виявлена право – чи ліворукість,
це свідчить про функціональну неготовність мозку до аналітико –
синтетичної діяльності. Тренування дрібних рухів пальців провідної правої
руки активізує діяльність лівої півкулі чоловічого мозку, яка під впливом
середовища пожвавлює онтогенез мовних і моторних функцій. Для розвитку
механізмів успішного оволодіння письмом необхідно розпочинати спеціальні
заняття з дитиною від моменту морфологічного дозрівання руки.
Кілька напрямків.
1.      Виконання з 4-х річного віку графічних завдань з
використанням олівця і дидактичних матеріалів;        
2.      Використання ножиць -  як інструментального засобу
3.      (в поєднанні зі складанням малюнків, з конструювальними
вправами);
4.      Виконання вправ на координацію рухів та оптичної уваги.

    У 4-х річної дитини стрімко розвивається загальна моторика: вона наслідує
характерні рухи тварин, відтворює рухи людей деяких професій.
Доступним для неї засобом розвитку дрібної моторики руки є
розфарбовування малюнків певного сюжету різнокольоровими олівцями (за
вказівкою: не виходити за межі, зафарбовувати його рівномірно).
       Пятого року життя робота з ножицями обмежується вирізуванням частин
основного малюнка розміщених окремо на квадратах і прямокутниках , 
наклеювання у відповідні місця, позначені контуром. Для набуття оптичної
зрілості доступні :провести лінію по доріжці не виходячи, обвести овал
зовні чи всередині за контуром, зєднати лінією однакові предмети на
малюнку, продовжити бордюр за крапками і т.д.
      У старшій групі робота з олівцем складніша: малюнки меншого розміру,
збільшується їх кількість, ускладнюється завдання : * штрихування з певною
логічною операцією (2 склянки, 1 дзвіночок, 2 прапорці).
      Діти виконують штрихування: горизонтальне, вертикальне чи діагональне;
фігур різних форм, геометричних фігур: олівцем, ручкою або фломастером.
Формується постава за столом, тримання ручки чи олівця, щоб дитина не
відривала руку від паперу.
      На 6-му році життя передбачається виконання графічних завдань на папері в
клітинку, які є продовженням готового зразка. Спочатку на клітинці вдвічі
більший ніж у шкільному зошиті відомі предмети: грибочки, парасольки
тощо, потім ламані лінії, не відриваючи руки від паперу. Завершується –
відтворенням замкнутих  геометричних фігур різної форми зі зменшенням
їхньої величини вдвічі до кінця навчального року.
      Працювати ножицями вчаться на відрізній смужці; завдання потребують
точніших рухів, оскільки частину предметів дитина має вирізати за
контурами.(Наприклад поєднується вирізування, наклеювання,
розфарбовування).
      Інший тип завдання повязаний зі складанням сюжетного малюнка з окремих
частин.(Тобто дається розкреслений малюнок з усіма його частинами і
картинку. Дитина повинна вирізати частини і наклеїти на картинку).
штрихування предметів іншого розміру, аніж для дітей 5-го року життя,
не виходячи за межі.
      На 7-му році життя у дитини закріплюється навички працювати із
засобами письма.
Вона здатна штрихувати фігури зі складними контурами і маленькі предмети,
Продовжувати графічний диктант, домалювати малюнок,креслення окремих
Елементів цифр, завдання з логічним навантаженням. Поступово ускладнюється
робота дитини з ножицями: вирізування окремих предметів; елементів малюнка
Та поновлення його наклеюванням відсутніх частин; паперових конструкторів
«Колумбоване яйце» Піфагор».
      Для оптичного аналізу: впізнавання літер та цифр під час складання слів.  Дитина яка оволоділа вмінням бачити особливості кожної літери чи цифри і закріпила їхні образи у свідомості, впевнено обирає потрібну символіку, її рухова активність більш організована.

Немає коментарів:

Дописати коментар